Öppna utbildningar i arbetsmiljö och ledarskap - VeaLearn Utbildning
24018
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-24018,bridge-core-1.0.6,cookies-not-set,qode-quick-links-1.0,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Öppna utbildningar i arbetsmiljö och ledarskap

Öppna utbildningar i arbetsmiljö, ledarskap samt Linkedin hos VeaLearn. 

 Fler öppna utbildningar inom arbetsmiljö, ledarskap och LinkedIn i höst.  

Vi har tidigare haft öppna utbildningar inom organisatorisk och social arbetsmiljö och nu har vi utökat utbudet genom att erbjuda öppna utbildningar inom ledarskap, HR och LinkedIn. Våra öppna utbildningar omfattar halvdagsutbildningar till flerdagsutbildningar beroende på ämne och utbildningspaket. Du kommer få mycket kunskap då de bygger på att varva teori med praktiska erfarenheter. Syfte är att du skall kunna praktisera dina nya kunskaper inom den egna arbetsplatsen direkt. Alla våra utbildare har en lång erfarenhet och får mycket goda betyg vilket vi är mycket glada över.

 

Skräddarsydda/företagsinterna utbildningar
Alla våra öppna utbildningar i arbetsmiljö, ledarskap och LinkedIn kan du naturligtvis få som företagsinterna utbildningar. Vi utgår alltid  från varje uppdragsgivares specifika behov av innehåll, omfattning och utbildningssätt. Kontakta oss gärna för diskussion och offert!

Praktisk information

 

          Utbildningslokal, Nacka Strand
          VeaLearn, Cylinderväg 18, plan 8. 

Vad ingår i utbildningen?
Kursdokumentation, lunch, fika och diplom.

Utbildningstid: heldag från 09.00 – 16.00.
Längd: En dag, förutom Handledarutbildningen(två dagar)
Pris och datum: finns beskrivet i varje kurs. Priser ex moms.
Betalningssätt: Faktura(företag), direktbetalning, Klarna

Kontakt
Lisbeth Halldin
Mail: info@vealearn.se
Telefon kontoret: 08-773 15 25
Mobil: Lisbeth: 0735-15 22 25

Kort introduktion av Cattis till våra öppna utbildningar ”Praktisk kurs ” och ”Certifierad handledarutbildning” inom organisatorisk och social arbetsmiljö!

PRAKTISK KURS INOM ORGANISATORISK OCH SOCIAL
ARBETSMILJÖ

 

Under utbildningen fokuserar vi på vad som behöver göras i praktiken för att leva upp till kraven i föreskriften. Du får grundläggande kunskaper i organisatorisk och social arbetsmiljö och utbildningen baseras på AFS 2015:4.  Du får lära dig att förebygga arbetsrelaterad ohälsa, formulera mål och prioritera ohälsa, värdegrundens betydelse och hur viktig kommunikation och tydligheten mellan chef och medarbetare. En spännande och givande dag där Cattis guidar dig och ger dig verktyg för att du skall hantera arbetsmiljö rätt på din arbetsplats. Du kommer dessutom att få tillfälle att diskutera, ställa frågor och nätverka. 

Utbildare:  Cattis Olsén är en mycket erfaren utbildare sedan 20 år tillbaka. Cattis verkar både inom offentlig och privat sektor.  Huvudsakligen med ledarskaps- och medarbetarutbildning, mångfald och hälsofrämjande utveckling. Hon är också utbildad Certifierad integrative coach (Coach2Coach) och inom NLP som är metoder som hjälper oss människor att bli det vi vill vara.

Pris: 3 600 kr. Fler deltagare från företaget? Kontakta oss för pris!
Kursdatum: den 6/10.

CERTIFIERAD HANDLEDARE INOM ORGANISATORISK OCH SOCIAL ARBETSMILJÖ


B
li företagets expert och handledare och stötta andra chefer och medarbetare inom OSA?
I den här certifierande handledarutbildningen får du lära dig bland annat hur du leder processer i organisatorisk och social arbetsmiljö, hur man använder sig av föreskriften. Du får kunskap om ledarskap, verktyg och relevanta metoder som är baserad på forskning, Du förstår din roll som handledare för att kunna dela kunskaper på arbetsplatsen och skapa tydlighet i uppdraget med arbetsmiljö.

 

OBS: Grundkunskaper i OSA krävs för den här utbildningen. Gå vår praktiska öppna kurs ovan alternativt beställ och gå våra onlinekurser inom Arbetsmiljö.

 

Utbildare: Cattis Olsén, se profil ovan och i kursbeskrivningen. 
Utbildningstid: Två dagar.
Diplom: ja, efter genomförd och godkänd utbildning. Certifiering sker skriftligen.
Pris: 7 500 kr.
Kursdatum: den 6/11 – 7/11. 

        PERSONLIGT LEDARSKAP, KOMMUNIKATION OCH MÖTEN.

Vill du utveckla ditt personliga ledarskap, öka din förmåga att skapa tydliga mål samt lära dig att kommunicera bättre och få till effektivare möten i höst? Då ska du gå den här utbildningen! Under dagen får du flera bra redskap för att kunna utveckla dina personliga förutsättningar, hitta nya samarbetsformer till  tydligare möten, god kommunikation och bra feedback.

 

 

Utbildare Eva Swede:  Driver företaget ” Fri och Stark” och är sedan många år verksam som föreläsare, konsult och utbildare. Eva utbildar inom ledarskap, medarbetarskap, arbetsmiljö, stresshantering, team- och organisationsutveckling samt inom affärs- och innovationsprocessen.  Diplomerad samtalsterapeut och samtalscoach, EMCC, senior practitioner level. Eva har även en bakgrund som HR-chef och bemannat nya myndigheter och jobbat med omställningar.  Tilldelades Huddinges kommun Entreprenörspris 2014.

 

Kursdatum: Sthlm, den 20/9 16/10 samt den 5/12. Göteborg 24/9
Pris: 3 900 kr ex moms. Anmäl tre deltagare och betalar endast 10.900 kr ex moms.
Utbildningen ingår i även i utbildningspaketet ” Ledarskap i tiden”

STRATEGISK KOMPETENSUTVECKLING – RÄTT KOMPETENS I DITT TEAM OCH I DIN ORGANISATION!

Idag är det oerhört viktigt att verksamheten har rätt kompetens och verkar för bra kompetensförsörjning över tid. Det påverkar i allra högst grad ekonomin, arbetsmiljön och att just ert företag eller organisation blir en attraktiv arbetsgivare och god leverantör. Eva går igenom om roller, utveckling av medarbetare, chefer och externa samarbetspartners samt förhållningssätt till gemensamma mål och omvärldsförändringar. Eva utbildar dig i hur gör kompetenskartläggning, strategi och kompetensförsörjningsplan.

 

Utbildningen riktar sig till dig som:
arbetar med HR, du är chef, teamledare, projektledare eller företagare med personalansvar.

 

Utbildare:  Eva Swede, se under Personligt ledarskap, se ovan.
Kursdatum: den 18/9  samt den 20/11
Pris: 3 900 kr. Anmäl tre deltagare från företaget och får priset 10 900 kr för alla tre!
Ingår även i utbildningspaketet i ”Ledarskap i tiden”

UTVECKLA BESTÄLLARROLLEN I LEDARSKAPET – SÅ DET BLIR SOM DU HAR TÄNKT DIG!

Tydliga beställningar av tjänster och produkter kan vara avgörande för företagets lönsamhet. När du leder medarbetare och konsulter gör du en beställning. Precis som när du beställer en produkt behöver du vara tydlig i vilket resultat du förväntar dig. Resultatet är produkten. Efter utbildningen skall du ha kunskaper om olika beställningstyper, interna tjänster och uppdrag, kompetens – både befintlig, som nyanställa samt konsulter, innovation och utvecklingsprocesser och om fysiska produkter.

 

Vem vänder sig utbildningen till?
Du arbetar t.ex. inom HR med rekryteringar, är chef med anställda eller konsulter, äger/leder ett projekt eller är beställare av inköp/upphandlingar och vill utveckla tydligheten i vilken tjänst du vill ha utförd.

 

Utbildare Eva Swede, se info ovan, Personligt ledarskap.
Kursdatum: Stockholm, den 2/10 och den 28/11
Pris: 3 900 kr.  Anmäl tre deltagare och betalar endast 10.900 kr.
Den här utbildningen ingår också i utbildningspaketet ” Ledarskap i tiden”

Ledarskap i tiden  – utbildningspaket om tre öppna utbildningar för framtidens ledarskap.

 

Utveckla ditt personliga ledarskap, skapa effektiva processer som beställare och strategier för ett team med rätt kompetens!

Under tre dagar och vid olika tillfällen som du själv väljer utifrån bestämda datum får du utbildning och verktyg för att lyckas med ditt ledarskap! Utbildningarna stärker ditt personliga ledarskap och ger dig redskap för bra dialoger. Det ger dig stöd i tänka strategiskt i att skapa team omkring dig med rätt kompetenser och flexibilitet. Dessutom får du verktyg för att bli tydlig när du beställer vad som ska utföras eller köpas in och prioriterar vad som är viktigast. Som helhet stärks du i din yrkesroll, känns tydligare och använder organisationens olika resurser mer optimalt för att skapa lönsamhet och hållbarhet i er affärsidé.

 

Utbildare: Eva Swede, se info ovan.
Utbildningar som ingår i paketet:
Personligt ledarskap: Sthlm,
 20/9, 16/10, 5/12, Göteborg den 24/9
Strategisk kompetensutveckling – rätt kompetens i teamet: 18/9  samt den 20/11
Utveckla beställarrollen i ledarskapet: 2/10 och den 28/11

 

               Utbildningstid: Tre dagar vid tre olika tillfällen. Ange datum vid köp under övrigt!
               Pris för alla tre utbildningar: 10 900 kr

Öppen utbildning Linkedin, Bild på Ellen Ewa, 500 x 257

Välj mellan flera olika kurser inom LinkedIn,
Utbildning i Nacka Strand alternativ hos er företagsinternt!

Intensivkurs – grundkurs, halvdag,ca 4 tim, inkl porträttfoto.
Fortsättningskurs – sälj & marknad, halvdag, ca 3 tim.
Heldagskurs, kombination av ovanstående kurser, inkl. porträttfoto.

LÄR DIG ANVÄNDA LINKEDIN PÅ RÄTT SÄTT!

Intensivkurs i LinkedIn – inklusive porträttfotografering på plats.
Ett utbildningspaket som gör att du får en bra profil från start med ett proffsigt foto!

LinkedIn är en stor plattform som ger dig och din verksamhet möjlighet att synas, verka och växa. Genom att lära dig grunderna, funktionerna och möjligheten med plattformen kan du öka chansen för att nå dina eventuellt framtida kollegor, samarbetspartners och kunder. Utbildningen passar för både individer och företag. Den lär dig generera värde utifrån inriktning, bransch och målsättning. Efter en teoretisk och praktiskt genomgång får du även förmånen att bli fotograferad till din nya profil.

 

Utbildare: Ellen Øiesvold Palséni i samarbete med Bildkommunikatör: Ewa Malmsten Nordell,

Ellen arbetar i egen affärsverksamhet med sociala medier som bland annat LinkedIn, Instagram och Facebook. Hennes erfarenhet, kunskap och passion för området skapar tillsammans med Ewas öga för visuell kommunikation en genomtänkt och modern duo vad gäller förmågan att optimera din unika LinkedIn profil. Ewa är bildkommunikatör och hjälper dig att lyfta fram en professionell profilbild till din LinkedIn sida eller till din hemsida.

 

Utbildningstid : En halvdag alternativ heldag. Se respektive kurs vad som gäller.
Priser:
– Intensivkurs: 3 500 kr  inkl. proffsfoto som du får direkt under kursen så att du kan uppdatera din profil direkt!

– Fortsättningskurs: 2 900 kr (sälj och marknad)
– Heldagskurs: 5 900 kr inkl. proffsfoto.

 

Just nu inga datum, kontakta oss för intresseanmälan!